foto Jonas Paulsson

lördag 13 februari 2010

resa----moab----nu börjar det....






som vanligt riktigt panik att resa med alla byten och stress med visum och arga amerikanska tullmänn. känns verkligen som jag har blivit sämre att coopa med den skiten på senare år. tänkte mer att allt löser sig förut, vilket det alltid gör. landade i denver o fann en man vid namn henrik som hade bilen parkerad utanför. 6 timmar körning skulle det handla om, enligt google maps och mitt önsketänkande. det slutade dock med att vi rullade in i ett svinkallt moab 10 timmar senare. sjukaste dygnen---- först en jävla omtenta i linkan kvällen innan resa, sen lite öl med emsan, tänkte att jag skulle sova gott då på planet om jag va lite bakis. blev istället att jag satt och var astrött men inte kunde sova. COUNTER-PRODUCTIVE!!! 24 timmars resa och sen körning mitt i natten över coloradopasset med halv snöstorm. men allt gick bra. kom in i indian creek på morra och drog o klättrade direkt. så sjuuuuuukt kul. shit.... fattar inte med bilder så de kommer lite integrerat i detta program men men...

har köttat lite på air swedin. riktigt kul. osäkraste klättring jag någonsin gjort asso. 12 moves på en blank arete med en tån runt kanten och andra på smear, smear i indian creek funkar ju för fan inte!!! risk för långa fall--känner mig lite rädd. oftast så med ny partner osso. men han e safe o go, bara jag som e orolig. ännu något förvärvat, vad händer liksom?

min dröm gick i uppfyllelse. väder bra, klättring god, folk gott och att sitta och småljuga om leder och berätta om "west-coast sweden" klättring för usarna e såååå klassiskt framför brasan med en flaska bourbon som skickas runt. jag e ett skrivande geni....

red bakery (kaffe buzz) - pagan (kolla billiga grejer utan att köpa) - bio (kolla kass action) - microbrewey (fetaste hamburgare + biljard). grym vilodag i moab!!!

blir här nu några veckor med drömmar och drömarna! så vackert, uppfyller de inte den amerikanska drömmen idag kan e bara somna in och hopppas att det sker imorgon.

puss puss

6 kommentarer:

  1. Sitter hos farmor och granskar bilderna du lagt ut. Fin-fina illustrationer! När du med en öl i ena handen och en cigg i den andra möter kvällsljuset - då blir vi avundsjuka på den frid som vilar i ditt ansikte. Gott! Tag hand om dig, son och sonson.

    SvaraRadera
  2. som min son /din far) redan har berättat så sitter vi tre här o har vårainnnersta tankar
    till dej. jag är så glad att du klarade av den
    "krångliga" resan dit med allt pick o pack
    men var i fridens dar har ni fått för transport
    till den lugna vrå där du nu sitter?Tack för
    foton dom kommer upp i min kopiator innan kv
    ällen.

    SvaraRadera
  3. jag glömde säga: du finns i mina tankar och
    vårdar dej att inget skall hända.

    SvaraRadera
  4. living the dream again, så gött. ska köpa en trisslott på väg till jobbet, blir de vinst bokar jag dirket!

    SvaraRadera
  5. det ser rätt gött ut men kallt! Här hemma är dock snöstorm. Hoppas dina kläder funkar. Jag tänker på dig, ofta!
    Puss från mor

    SvaraRadera