foto Jonas Paulsson

fredag 19 februari 2010

aaah, fick bränt av "burl dog", fotot nedan. droppade en av sista placeringarna så kanske därför. fantastiskt på gränsen igen dock. riktigt god känsla. hade en underbar dag på cat wall, gjorde min hårdaste "onsight", bad cat, 5.12. testade dock första 3 metrarna för två år sedan och föll och rensade, men i min bok e det onsight =) bolle vilken pump. hade lite repdrag osso. jag e en fuskklättrare egentligen tror jag, vid repdrag lägger jag alltid säkringar högt för att få lite avlastning. utan att hänga i repet givet men ändå. ÅÅÅÅÅÅÅÅH, HERREGUD vad tråkigt inlägg... jajaaaaa.

WEEEEEE, sitter på motellet igen. solen slutade funka i vårat lite mikroklimat i den förtrollade dalen. kastades ner snö istället. "wagon wheel" från datorn, bryggde lite usa-kaffe som kom med motellet. starkt, nej. lugn o kry i kroppen, fingrarna stänger inte och det svider då jag fipplar med snusdosan i fickan, vilket ofta sker.
igår var det ännu en eld, ännu en flaska, ännu mer klyschor som kommer från min mun ( de jag tränar på hemma) o klyschor från de amerikanska munnarna. vi snackade lite vettigt igår, vi 6 som ockuperar typ 100 tunnland alene. mycket anti- terrorism o bush admin. men det känns som ofta diskussionen blir enkelspårig, "bush is an animal, anti-terror is just a way for the mighty to get mightyer and richer" bra språk... men seriöst. de folk jag träffar verkar nästan ha en total oförmåga att ens kunns yppa något positivt eller allafall se situationen från olika perspektiv när det gäller såna frågor. men det kanske inte går, jag tänker att de måste finnas en allafall lite smart förklaring på de saker som sker, eller? ska besöka slagsmålsbaren ikväll tror jag. där förövrigt andreas försökte ragga upp en local dam sist vi va här. slutade inte snyggt har jag för mig, fick frågan " are you hitting on me?" då somande vi hos någon av de sista tappra hjältarna på baren. idag e det queen size bed och HBO. lite suddig bild på just den kanalen dock. ska nog klaga. förvisso 73 andra kanaler men HBO, come on,!!!

ännu mer klättring: optimator wall igår, fyyyyyyy fan va bra den leden är(optimator)!!! hade två goes, men föll en bit upp i ringlocksen. lite bättre än förra gången jag var här men den e så svår, så vacker och så sjukt optimal!!! blir nog nåra försök till. kul med en led som typ inte hjälper att man kör på, allt e liksom svårt på den för mig. jag e så rädd känns det som, lägger för mycket säkringar in generell. bästa leden jag testat i indian creek utan tvekan. Hank visade prov på sin exponentiella utveck kurva igen, svinnära att onsighta annunaki, 5.12-. riktigt bra kört. bra flyt. hank visade också prov på sitt utmärkta ledval då han ger sig upp för en oborstad, okritad 5.12 som blir ett litet av ett äventyr.
vi äger denna öken, jag o hank!!! ingen annan där typ.

lite bakfull, henrik slängde in en chokladpower bar i tältet, jag var helt tom i buken asso. låg o smaskade lite, sen direkt in i kian mot moab. pannkakefrukost på diner´n. jag e tunn...

2 kommentarer:

  1. ahh blir glad lilloxy nar du gor din hardaste onsight!! nee fattar inte vad som har hant med gossip, hehe vet inte om du forsokte vara lite tyken dar? inte som att jag kommer fa ner nat gossip har..:(

    projektet ja. haha det kan jag beratta om en annan gang.. <3 hjarta.

    SvaraRadera
  2. Synd att man bara fattar helften av vad du skriver. Kan man inte fa en oversattning?
    Ser att vi ska gora samma nesta var, fast pa olika stallen. Grattis!

    Kram fran galenskapen (Allan i kathmandu)

    SvaraRadera