foto Jonas Paulsson

lördag 18 juni 2011

lofoten 2011.


weeeeeeee. ska till lofoten imorra. har inte vart där på massa år o e super taggad på att sitta på bryggan med en svindyr öl efter en tur på fantastisk klippa o bra tempratur.

tänker att jag ofta o kanske de flesta ändrar sina preferenser o mål med allt ut efter vad möjligheterna o utfallen blir. nu tänker jag tvärt om o lägger upp min plan för mig själv (skriftligt), blir kul att se vad som hände. känns som en överlevnadsinstinkt att allt blir bra trots att målen har ändrats under resans gång. det kanske det som e så impande av Amerikanerna "its all good! if my dreams dont come true today, there´s a new one for realization tomorrow"

så här blir min resa 2011 till Lofoten:

vi ska köra imorrn. typ 22 timmar hoppas vi på. fint väder. god musik i bilen. jag o petter- tjöta lite klättring o lite alla möjliga drömmar o tankar om lite allt möjligt. sen rullar vi in i ett soligt henningsvaer, 14 grader. folk står på bryggan o välkomnar oss. sträcker ut förfriskningar!! nej. men vi kommer in o ska upp på värsta coola leden på Storpillaren. Freya heter den. Robert Jasper etablerade den för några år sen. massa repor o några svåra (8) o sen A3+ o A3 på några repor. dessa ska vara helt fantastiska o på något sätt passar dem petter o mig perfekt o vi på något sätt gör det oläskigt o kommer upp. vi kämpar o faller men sen gick det bara, på en dag? nej nej, förresten. vi sover på en hylla o hittar vatten, får lite sol på natten. vi klarade det!!!! sen spelar Ole Johnny på bryggan o vi dricker öl, Torbjörn e av någon anledning glad o bjuder på förfriskningar. nej. men vi köper för lånade pengar. jag kommer träffa Stian på henningsvaer brygge hotel o han kommer undra om vi vill låna Suiten en natt eftersom den står tom. det e okej.

oooh well

1 kommentar:

  1. Hehe! Jag länkar vidare det här inlägget till Stian. :-)
    Gött nostalgiskt med Lofoten! Hur länge stannar ni? Vi åker upp en sväng i slutet av juli.

    /Fredrik

    SvaraRadera