foto Jonas Paulsson

måndag 15 mars 2010

boulder, colorado

oordning på bilder men nu händer det. mannen ovan e den galna vetenskapsmannen som drar hemska skämt och pratar oavbrutet. jobbar väldigt många timmar men känns som det rinner ut i sanden många av de timmar. han låter mig leka i labbet och surfa på internet=) inte så långa dagar här för mig. verkar som han tror att jag ska jobba typ 20 timmar i veckan medan linköping tror 40. svår matematik. men det kommer nog mera. jag har just ju gjort min egen mask-odling som ska växa och sen ska jag sortera detta utifrån hur mye de lyser under påverkan av laser. inte så kul men roligare än vad jag trodde!
hell-hole. green river. new boy in town. väntar på en buss som ska ta mig till ett nytt liv i Boulder. (två veckor sen). grym panikångestattack i bussen då det var helt stopp i en lång tunnel där man inte såg utgången. tror jag har sjukdomen (panikångest syndrom). det e inte bra, men jag mår ju bra då jag inte e fast i hål, har tentamen, leker med lik. kanske bara skall hålla mig undan de grejerna änna.

soooo. bor nu hos en christian griffith, founder of Verve clothing. vackert hus i bergskanten. svår man, men väldigt intressant. två damer kom på köpet. en, pratar oavbrutet "totally" och lever i drömmen att allt kommer ordna sig imorgon. pengarna kommer rulla in. bekräftelsen... vackert tycker jag!

bodde hos ett underbart äldre par första veckan, philip o lena. många intressanta diskussioner om all usa-kultur o grejer. men kunde givetvis inte bara fortsätta bo där.

har köpt en bil, en cykel. subaru wagon 92. inte så bra köp tror jag=) kommer nog kosta mig lite det där. får inte i ettan växel och och så vidare. jajajaaa.
wow, leker på ett sjukt klättergym, här i boulder, med de allra bästa i världen, eller jag står bredvid och kollar mer direkt. motiverande.

det allra bästa e att indian creek är "nära". åkte dit för två dagars lek i helgen. 7 timmar enkel väg. dock 10 på hemresan. helt klart värt. somande vid elden och vaknade med solen i ansiktet. två fantastiska dagar. prövade learning to fly, fruktansvärd smärta!!! pull-ups i fingerlocks. knappt värt det. några meter som var väldigt svårt. konstigt att jag ändå väljer att testa, den e inte lång eller utmärkande mer än att den e brant. e det bara för prestation jag testar, eller för att jag e toksugen på linjen? jajaaa... ställa frågor till sig själv i sin blogg e kanske det mest meningslösa man kan göra. det e väl alltid en kombo för mig vad som driver mig, leken, pulsen men också en viss belåtenhet i att prestera. men ser det inte som att det infektera min hobby för mycket, sånt ska man akta sig för.
bilder från helgen. fantastiska linjer med massa lek. trött båda dagarna då jag vandrar ned mot den stora trucken. ofantligt nöjd. dalen börjar befolkas nu osso. det e på ett sätt gott. hittade några fler weekend-warriors som var från boulder som jag ska teama upp med på fredag hoppas jag. jag säger det nu, kommer säkert ändras: jag ska åka till indian creek varje helg!=)
detta e inte min bil...
lycka i solnedgång. the wall.
på väg till det nya livet...greyhound buss e en klassresa och mångkulturell upplevelse. inga vita på bussen, alla typ socialklass 2. säger inget ont om det, bara ett konstaterande. i sverige sitter alla med sina macbooks och surfar på bussen om den nya macbooken. här delar de med sig av varandras chipspåsar. klasskillnaden i usa----så fet!

2 kommentarer:

  1. Jag kan bota din panikångest Oskar. Det är ju sånt jag pysslar med. Lätt fixat!

    Subaru, bra köp. Skit i ettans växel, meningslös, bara gasa på.

    Stötte på Ankan i helgen förresten. Var i Linkan på "konferens", jäkligt vuxet och trist, men lyftes av att Ankans band spelade på festen efteråt. Bra drag i det bandet.

    Lyckans dig som får vara i Indian Creek, nästa gång är det min tur. Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Mange fete cracks :)
    Ta med deg Hilde til gaards snart mannen !

    See ya

    SvaraRadera